Szarvasi Nagycsaládosok Barátainak Köre

Új lendülettel Szarvasért

Ma 2024. április 16., kedd, Csongor napja van.
Holnap Rudolf napja lesz.

Nyár a Balatonon Nyomtatás E-mail
Írta: Gombárné Hajni

Itt a szünet, tombol a nyár! Hurrá! Irány a Balaton.

A Nagycsaládosok Szarvasi Egyesülete a Szociális és Munkaügyi Minisztérium támogatásával 5 napos táborba vitt 20 nagycsaládos, hátrányos helyzetű gyermeket. Legtöbbjük még soha nem látta a „Magyar Tengert”, így különös élményt jelentett a Zánkai táborozás.

A tábor célja a fürdőzés mellett, az volt, hogy ezek a hátrányos helyzetű gyerekek is megismerhessék hazánk természeti és történelmi értékeit.

Uticélunk a Káli-medence – a Balaton-felvidéki Nemzeti Park egyik legértékesebb gyöngyszeme – volt.

Zánka a Káli-medence keleti szélén, két szép völgy bejáratánál található gyermekváros. Remek helyszín gyerektáboroknak. Itt minden a gyerekekről, a vidámságról szól. Saját strandjával csalogatja a gyerekeket a fürdőzésre, játékra. A hosszú utazás után jól is esett a hűsítő fürdőzés. Volt olyan is, aki inkább homokvárat épített. A fürdés és játék mellett táncolni is lehetett a hűsítő vízben. A gyerekek éltek is a lehetőséggel.

Ránk is fért a fürdőzés, mert a következő napokban esős idő köszöntött ránk. A vidám csapat kedvét azonban semmi sem ronthatta el. Túrázáshoz éppen megfelelt az időjárás. Az alföldi gyerekek számára vadregényes hegyes, erdős vidéken kitűnő túrázási lehetőségek rejlenek. Túránk első célpontja Hegyestű, amely a Káli-medence keleti szélén található Monoszlónál, Zánkától északra, mintegy 3, 5 - 4 millió évvel ezelőtt, sekély beltengerben történt vulkánkitöréskor keletkezett. A 337 méter magas Hegyestű
északi felét az egykori kõbánya lefejtette, a visszamaradt, közel 50 m magas
bányafal azonban felfedte számunkra az több millió évvel ezelõtt működött bazaltvulkán belsejét. A megdermedt láva sokszögletű, függõleges oszlopok ezreibe vált el, a látvány európai viszonylatban is ritkaságnak számít.

A vulkán tetejéről pedig megkapó látvány tárult elénk.

Bár elfáradtunk, a finom vacsora után új erőre kapva esti fürdőzéssel zártuk a napot. Sajnos a következő napon is szemerkélő esőre ébredtünk. De se baj, egy kiadós reggeli után Tihany természeti és történelmi értékei megismerésére indultunk. A Tihanyi apátság már messziről nézve is megkapó látvány. Felérve pedig a csodálatos kilátás is rabul ejt.

Az apátság környékén található bazárosok színes kavalkádja csalogatta a gyerekeket. Mindenki vitt is haza valami apró tárgyi emléket. Mire megebédeltünk, a nap is ránk mosolygott a felhők mögül, így a kisvasutazás és a Belső-tó megismerése után siettünk vissza a táborba, hogy a hűsítő vízben dolgozzuk fel a nap élményeit.

Sajnos pénteken ismét rossz időre ébredtünk. Szürke felhők takarták el a napot, és az eső is úgy esett, mintha soha nem akarná abbahagyni. De vacak idő nem vehette el a kedvünk. Itt a szünet, s ha nem is tombol, de nyár van, s mi itt vagyunk a Balatonnál! Irány a hajókikötő. Cél a Balatonboglári Gömb Kilátó.

Bár az esőtől latyakos úton el-elcsúszva értünk a meredek ösvényen a célhoz, a látvány mindenért kárpótolt bennünket.

A napot városnézéssel és szabad programmal folytattuk. Majd az erős szélben tajtékzó hullámok kapták hátukra hajónkat és repítettek minket ismét a táborba.   Bár a szomorú idő egész nap kitartott, juszt se hagytuk magunkat elkedvetleníteni. Az esti Balatoni fürdőzés még a szokásosnál is vidámabb volt, a Zánkai Rock Fesztivál szolgált nekünk háttér zenével. S a napnak még nem volt vége. Mivel ez volt utolsó esténk, „Ki Mit Tud”-dal búcsúztunk a tábortól.

A vidám este után vidám napsütésre is ébredtünk. Ismét tombol a nyár, irány a Balaton! Fürdőzés, napozás volt a program késő délutánig.

Sajnos hamar eltelt ez az öt nap. Szomorúan vettünk búcsút a tábortól. De még jobb barátként, tele élményekkel jöttünk haza, és azzal az elhatározással, hogy még látjuk a Balatont!

alt

Aki tud segítsen!

Keresünk:
Szekrénysort, mosógépet, fotelt, dohányzó asztalt adományba.
Keresünk működő képes televíziót, járókát, korcsolyát minden méretben.

Ha tudtok, segítsetek!
Felajánlásaitokat előre is köszönjük.

Szolgálati közlemény!

Kézműves foglalkozásainkhoz várunk pezsgős dugókat, főleg parafából, de a műanyagot is tudjuk használni. Ezen túl mindenféle parafa dugót várunk felajánlásba.  Kérjük, a téli időszakban gondoljatok ránk és ne kidobjátok, hanem gyűjtsétek össze és hozzátok be hozzánk a dugókat.

Egy rászoruló tagunk, aki most kezdte önálló életét szülői háttér nélkül keres konyhai székeket, szőnyeget. Ha tudtok segíteni, szóljatok, vagy hozzátok be felajánlásaitokat a fogadóórákon a NACSE-ba.

Előre is köszönjük!

Pénteken
9.00 -11.30 és 13.00 -16.00-ig

NACSE turi

Rengeteg ruhánk van, nagyon sok a baba- és gyermekruha is, gyertek el, válogassatok!

1% Adjon egy részt a civileknek!
Nagycsaládosok Szarvasi Egyesülete
18373600-1-04
A szervezet további adatai a nonprofit.hu-n
Kíváncsi más szervezetekre is?
Keressen a Nonprofit Önarckép adatbázisban 11 000 további civil szervezet között!